CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, October 17, 2011

KE PADANG BESAR



Percutian yg X disangka..aku selalu kalau bercuti mesti p belah utara..pasai apa entah la hehehe..aku ni sebetulnya memang X nak ikut..tapi oleh kerana kereta masih ada tempat kosong..tu yg terpaksa ikut(terpaksa ke siapa yg paksa entah2 memang nak ikut kut).Sebenarnya kakak aku yg nak bawa ipar duai dia ge jln2 Padang Besar termasuk la emak aku sekali..aku pun menempek la sekali.Lagi satu aku suka kesana sebab dpat melalui kwasan kampung menikmati pemandangan luas sawah padi ..lagi satu yg buat aku teruja nak ke Padang Besar sebab melalui ladang tebu di Chuping, Perlis.Permandangan ladang tebu yg sangat luas sayup mata memandang jadi tenang diri ni melihat pemandangan hijau dan damai.

Aku memang dah biasa ke Padang Besar sebab dulu masa aku budak2..selalu ikut arwah Ayah aku p rmah anak saudara dia dekat MRSM.Sekarang ni bila aku dah berkeluarga aku masih pergi kesana seronok pergi shopping macam2 ada.Bila shopping tu kita mesti la pandai memilih sebab ada banyak brang2 yg berkualiti dengan harga yg jauh lebih murah dari yg di jual kat Penang.

Hmmmmm terliur la pulak aku ni sambil menulis n3 ni bila teringat kesedapan juadah yg kami mkn kat Padang Besar minggu sudah..apa pun syukur alhamdulillah kalau panjang umur boleh la aku ke sana lagi..ok jom tengok beberapa gambar yg aku masukkan dlm n3 kali ni..

ni anak buah aku..teruja sungguh no
kakak aku pegang beg kuat2 takut org tarik..mak Xkan sakit lutut kot baru sampai je hehehe
ni anak perempuan mak semua dah berpunya




ni aku ngan anak saudara aku yg nakal2 gitu

meja ni la aku dok bekenan sangat..X dapat beli dapat tngok dlm gambar pun jadi la
adik aku dok pikiaq apa dia nak beli kot..hanya dia yg mengetahui
amboi mak dara ni sakan no..apa2 pun cantik sangat gambaq ni aku suka
apa hal acu
apa yg maklang nampak tu..
berenti beli limau bali
kami berenti sekejap diladang tebu..permandangan yg cukup tenang dan mendamaikan,



sayup-sayup mata memandang luasnya ladang tebu ni,tenang dan sunyi kawasan ladang ni




memang seronok tempat ni..bila la nak dapat berkumpul macam ni lagi


kena mendaki sikit..nak sampai kat atas






singgah mkn digerai pulut mangga kurang sedap..tapi habis juga sebab lapar

pisang pun hentam la lapar punya pasai
sayangggg acu
nak bermanja sat ngan mak
senyum je cik abang ni














0 comments: