CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday, December 25, 2010

Kenduri kahwin


Sebagai mana yang telah diberitahu,aku pun balik kampung dari Penang bertolak 2.45am sebab apa lambat paham2 la anak2 bila dah buka fb meleret2 la diorang cakap sat la..sampai umah mak dalam kul 3.50am...semua tengah sedap tido jenuh juga anak aku mengetok pintu,padan muka diorang sapa suruh balik lambat.kat umah semua saudara mara dah berkumpul ramai la kat umah mak..tempat tido tak takut tak, cukup masih banyak lagi tempat kosong...aku tak boleh lena sebab dah dekat nak subuh nanti takut terbabas...dalam kul 5.00am mak long aku dari KL bangun nak gi toilet macamana golek punya golek terjatuh punyak la kuat bunyi...anak aku ingatkan hantu hehehe...esok tu aku cerita kat satu rumah punyah la gelak...pagi tadi mak long aku dok sakit kat bahu dia pasai jatuh semalam hehehe..malam ni dia dah tak mau tido kat umah mak aku,dia gi tido umah kenduri sedara aku takut jatuh lagi hehehe..bila dah berkumpul macam2 cerita....
ni gambar anak teruna aku dengan anak bapak saudara aku dari KL..comei ooo nama dia Ipah
ni la bapak saudara aku yang baik sangat... dia sakit dah 2 tahun kena buatan orang
adik mak yang bongsu dok kat KL..masa dia sihat dia keja kat hospital..yg perempuan tu semua anak dia yg lelaki tu penyebok anak aku
Yang pakai baju hitam Alba dia pun dok KL kawin dengan orang Padang Rengas,sepupu ngan aku..baru anak sorang
ni pun bapak saudara aku dia dok KL juga
sukanya Aniq dapat tangkap gambar ngan Pakcik Ani..bukan senang nak bergambar

yang baju hitam dah disunting orang...lagi dua masih kosong sapa2 nak sila angkat kaki
kan main yang baju hitam ni tadi pusing depan...pastu pusing belakang pulak suka hati kau la siti oiii
ni saudara mara
bila la paksu nak sihat macam dulu2...
anak Alba tak suka dipegang..geram tengok badan dia
dah nak lari takut orang ambil dia
aku ngan saudara diaorang sekarang tinggal kat Seremban..balik juga
dah lama ina ni tak balik kampung...ni la aku jumpa dia,tu pun sebab kenduri kalau tidak entah bila dapat jumpa
sebagai kenangan
ni la acik kawin ngan orang mana tah tapi KL la
acara suap menyuap kek
Mak Tam yang pakai tudung biru dia dok Pak














0 comments: